Informații utile

  • Întrebări frecvente
  • Informații consumatori
  • Întreruperi programate
  • Plafonare preț energie
  • De ce curentul liberalizat este mai ieftin?
     
    Fiecare consumator are posibilitatea de a-si alege furnizorul de energie electrica si de a negocia clauzele contractuale. O piata concurentiala aduce nu doar preturi mai mici pentru energie, ci si servicii mai bune fata de clienti. Oferta noastra reflecta cel mai bun pret disponibil pe piata, iar acest avantaj il transferam mai ales catre consumator. Detalii aici. 

    De ce curentul vostru este mai ieftin?

    Pentru ca energia noastra provine direct de la producatori de energie. 

    Am nevoie de aprobarea Enel / Electrica / EON / CEZ?

    Cu banii dumneavoastra faceti ce doriti. Trebuie doar sa anuntati furnizorul actual ca nu mai doriti sa cumparati energie de la el, luand in calcul termenul de preaviz legal/contractual, de obicei 20-30 zile.
     
    Pentru schimbarea furnizorului este necesar:
    • acordul Distribuitorului din zona de referinta materializat prin documentul care poarta denumirea Aviz Tehnic de Racordare (ATR-document care consemneaza informatii legate de locatia punctului de consum, conditiile tehnice existente, eventualele imbunatatiri ce trebuiesc aduse instalatiilor electrice in vederea racordarii la reteaua electrica)
    • acordul vechiului furnizor este unul implicit, insa este conditionat de plata la zi a facturilor de energie electrica

    Cat efort presupune schimbarea furnizorului?

    Trebuie sa aveti la indemana contractul cu furnizorul actual de energie, ultima factura si avizul tehnic de racordare pentru toate locurile de consum.
     
    Schimbarea furnizorului nu implica modificari de ordin tehnic si nici nu exista intreruperi in procesul furnizarii de energie electrica. Daca ATR-ul este valabil si daca plata facturilor este la zi (in termenul de scadenta a facturilor) fata de vechiul furnizor, atunci livrarea de energie poate sa inceapa din prima zi a lunii care urmeaza dupa expirarea termenului de preaviz mentionat mai sus.
     
    Unde sun in caz de avarie?

    In caz de avarie, puteti apela Call Center-ul TES pe care vi-l punem la dipozitie 24h din 24. Personalul nostru calificat in domeniul energetic va acorda suport de fiecare data cand intampinati probleme in alimentarea cu energie electrica, oferindu-va urmatoarele avantaje:
    • avem legatura directa cu distribuitorii de energie din toata tara, la nivel de dispecerat energetic
    • cautam solutii rapide si eficiente
    • va informam din ora in ora care este stadiul de solutionare al problemei

    Cum citesc contorul?

    Nu trebuie sa cititi contorul altfel decat ati facut pana acum. Il citeste Distribuitorul, in cele mai multe cazuri in mod automat. Indecsii contorului sunt trimisi apoi catre furnizor care emite factura de energie catre dumneavoastra.

    Cati furnizori voi avea?

    Veti avea un singur furnizor de energie electrica.  In baza contractului de furnizare energie electrica noi vom semna contractul de distributie cu Distribuitorul zonal pentru locul/locurile dumneavoastra  de consum.

    Cate facturi platesc?

    In functie de varianta de facturare aleasa, puteti avea una, maxim doua facturi pe luna.

    Cat ma costa schimbarea furnizorului?

    Pentru schimbarea furnizorului nu se percep taxe de conectare sau de contractare. Este posibil sa apara costuri adiacente, de exemplu in situatia in care nu aveti un ATR valabil si in acest caz distribuitorul va percepe o taxa pentru emiterea unui ATR nou sau pentru reactualizarea celui vechi.

    Este legal sa schimb furnizorul?

    Schimbarea furnizorului este o procedura legala, reglementata de catre ANRE, fiecare consumator avand dreptul de a-si alege furnizorul dintre firmele licentiate in domeniul furnizarii de energie electrica. Incepand cu 01.01.2014, ANRE elimina tarifele reglementate pentru energia electrica, incurajand participarea tuturor consumatorilor la piata de energie electrica.

    De ce as schimba furnizorul actual?

    Clientii Transformer Energy Supply beneficiaza de servicii de calitate, la un pret corect raportat la realitatile din piata energiei.

    Ce date trebuie sa ofer pentru calculul unei oferte de energie?

    Pentru intocmirea unei oferte personalizate ne sunt necesare urmatoarele informatii:
    • Adresa locului de consum (judet, localitate)
    • Nivelul tensiunii de alimentare (inalta tensiune, medie tensiune, joasa tensiune)
    • Consumul mediu 

    Dupa schimbarea furnizorului, se poate schimba calitatea si continuitatea alimentarii cu energie electrica?

    Schimbarea furnizorului nu implica modificari de ordin tehnic, deci nu poate afecta calitatea alimentarii cu energie electrica. La momentul schimbarii furnizorului, nu vor exista sincope in alimentarea cu energie. Practic, dupa ultima citire a contorului, consumul dumneavoastra nu va mai fi transmis catre vechiul furnizor, ci va fi transmis noului furnizor de catre Distribuitor.
     
  • Informare modificare tarife 01.04.2022 toate zonele

    • Adobe PDF
      841.18 KB

    Informare modificare tarife energie electrică 01.01.2022

    • Adobe PDF
      843.07 KB

    Ghid explicativ privind elementele componente ale facturii de energie electrică

    • Adobe PDF
      2.95 MB

    Informare modificare contribuție cogenerare, 01.11.2021

    • Adobe PDF
      922.19 KB

    Informare privind drepturile clienților vulnerabili din motive de sănătate

    • Adobe PDF
      554.74 KB

    Informare clienti casnici ANRE

    • Adobe PDF
      203.93 KB

    Informare consumatori privind zonele de protectie si siguranta a instalatiilor electrice

    • Adobe PDF
      143.95 KB

    Drepturile si obligatiile consumatorului

    • Adobe PDF
      299.96 KB

    Principalele clauze contractuale ale Transformer Energy Supply

    • Adobe PDF
      212.54 KB

    Structura pret energie electrica

    • Adobe PDF
      190.37 KB

    Dreptul la informare al consumatorului de energie electrica

    • Adobe PDF
      285.14 KB

    Tarife reglementate energie electrica

    • Adobe PDF
      307.79 KB

    Informatii furnizate de client referitoare la locurile de consum

    • Adobe PDF
      178.4 KB

    Procedura privind soluționarea neînțelegerilor apărute la încheierea CFEE

    • Adobe PDF
      404.49 KB

    Regulamentul privind organizarea și funcționarea comisiei pentru soluționarea disputelor pe piața angro și cu amănuntul

    • Adobe PDF
      467.94 KB

    Cerere încheiere contract client casnic

    • Adobe PDF
      726.89 KB

    Cerere încheiere contract noncasnici

    • Adobe PDF
      726.85 KB

    Compensații acordate de către Operatorul de Distribuție pentru calitatea tehnică

    • Adobe PDF
      212.73 KB

    Compensatii acordate de catre Operatorul de Distributie pentru continuitatea in alimentarea cu energie electrica

    • Adobe PDF
      292.82 KB

    Valori compensații Standard de Performanță furnizare energie electrică

    • Adobe PDF
      480.57 KB

    Despăgubiri, compensații primite de clientul final

    • Adobe PDF
      213.52 KB

    Formular înregistrare plângeri

    • Adobe PDF
      437.85 KB

    Procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică

    • Adobe PDF
      187.34 KB

    Condiții generale de furnizare energie electrică ale Transformer Energy Supply valabile din 01.02.2020

    • Adobe PDF
      688.24 KB

    Procedura acordare despăgubiri clienților casnici pentru receptoarele electrice

    • Adobe PDF
      436.96 KB

    Etape în procesul de încheiere a contractului de furnizare energie electrică

    • Adobe PDF
      189.48 KB

    Procedura Internă de soluționare a plângerilor primite de la clienți

    • Adobe PDF
      761.94 KB

    Conditii generale pentru prestarea serviciului de distributie a energie electrice, ordin ANRE 25_2021

    • Adobe PDF
      511.39 KB

    Model contract cadru Serviciu Universal

    • Adobe PDF
      414.75 KB

    Model contract cadru TES casnici ian-martie 2022

    • Adobe PDF
      862.28 KB

    Model contract cadru TES noncasnici ian martie 2022

    • Adobe PDF
      862.72 KB
  • Adresă informare OUG 118

    • Adobe PDF
      816.92 KB

    Cerere declarație pe proprie răspundere

    • Adobe PDF
      443.19 KB

    Declarație pe proprie răspundere cu privire la ajutorul de Minimis

    • Adobe PDF
      265.85 KB

    Adresa informare OUG 3 2022

    • Adobe PDF
      746.03 KB